Skype for Business Certified Support

Telefoni är en affärskritisk funktion i alla företag och organisationer. Kunderna kräver en 24×7 supportlösning som tar upp alla aspekter i röstkommunikationssystemen inklusive hårdvara , mjukvara , nätverk och system för samverkan. Premium Support för Skype for Business från Cygate är utformad för att tillgodose dessa behov genom att leverera stöd för kundens Skype for Business telefonilösning och backas upp av Microsoft. Dessa Microsoft-tjänster är endast tillgänglig via ett litet urval av ackrediterade partners .

Microsoft Certified Support Partner programmet sätter ribban högt för att säkerställa att de Microsoft- partner som uppfyller de utökade kraven verkligen kan erbjuda stöd av högsta klass.

Vår Microsoft Certified Support Partner ackreditering kompletterar våra mer omfattande tjänster för att ge full end-to -end- stöd för alla Microsoft Lync tjänster.

För hela er Skype for Business-miljö

sfb-cert-support

Två nivåer av utökad Skype for Business-support

Premium Premium Plus
  • SPOC
    • Service desk
      • Registrering
      • Prioritering
      • Eskaliering
      • Återkoppling
  • Support på distans
    • Telefon/remote
  • Microsoft Premier Support
  • Validering av miljö innan övertagande.
  • Årlig genomlysning av Skype for Business-komponenterna i miljön.
  • SLA 8-17 x 5
    • 2 h inställelse per telefon.
  • Eskalering Tier 3
  • Webb-portal.
  • Remote Access (om ej kund har offererats det utanför detta avtal.
Innehåller Premium med följande tillägg:

  • Service manager på distans.
  • Kvartalsvis genomgång av miljön.
    • Applikationsservice
    • Patch/rättning
    • Versionsuppgradering på kunds initiativ, löpande.
    • Rekommendationer.
  • Rapportering.
  • Gränssnittsservice
    • Operatör
  • Genomgång integrerade komponenter.
  • Technical account manager.
  • Integrationssupport
    • PBX (Aastra, Alcatel, Avaya, Cisco, etc)
    • Video
    • SIP
  • Statistik/ärende etc.
  • Utökade SLA
    • Inställelsetider
    • Helger
    • Kvällar